


A feladat
A szekszárdi székhelyű Elter Kft., Magyarország egyik legnagyobb lámpakereskedő vállalkozása 2019-ben kereste meg a Chepperst, hogy a már meglévő webáruházát megújítsa.
Az elmúlt években bővült a cég által forgalmazott termékek skálája, ami részletesebb menürendszert és pontosabb keresési és szűrő funkciókat igényelt az értékesítési felületen.
Az Elter sokat fejlődött a kínált szolgáltatások területén is, így új megoldásokra volt szükség a több alkatrészből összeállítható, konfigurálható lámpák webes megrendeléséhez. Igény volt a viszonteladók, valamint a belsőépítészek számára a rendelést megkönnyítő funkciók tervezése, emellett pedig a boltjaikba betérő érdeklődők kiszolgálását támogató funkciók beépítésére is. Mindezek mellett fontos cél volt a honlap gyorsítása és az elavult megjelenés felfrissítése is.

Legfőbb kihívások
2009-re az Elter munkafolyamatai olyan összetetté váltak, hogy komplex vállalatirányítási rendszerre volt szükségük. A cég növekedéséhez rugalmasan alkalmazkodó megoldásként abban az évben áttértek az SAP használatára, azonban a webshopról történő rendelés automatikus, valós idejű, API -n keresztüli SAP-integrációja mindeddig nem történt meg.
Az új funkciók megtervezése és lefejlesztése mellett az SAP-val való összeköttetés kialakítása volt a projekt egyik legnagyobb kihívása. Továbbá, mint minden weboldal-csere esetén, most is figyelni kellett arra, hogy a tartalmi és strukturális változtatások miatt a kereső optimalizálás, vagyis, hogy az elter.hu korábban elért kereső-pozíciói ne sérüljenek.

A folyamat
UX/UI kutatás és tervezés
A projekt részletes UX-kutatási fázissal kezdődött, amelynek során felhasználói interjúkon keresztül tisztáztuk a látogatók igényeit. Az új webáruházat nem csak lakossági vásárlók használják, hanem rajtuk kívül napi szinten adnak le itt rendeléseket az Elter üzletek dolgozói, a viszonteladók, és belsőépítészek is.
Az újratervezésekor a leggördülékenyebb vásárlási folyamat kialakítása volt a célunk: biztosak akartunk lenni abban, hogy minden felhasználói csoport számára logikus a webshop felépítése, és könnyen kezelhető az online vásárlási felület. Hogy mindezt biztosítsuk, az új oldal struktúráját és felületi design terveit is felhasználói tesztekkel validáltuk.
Az oldalhoz kétféle látványtervet is készítettünk, ezek közül az ügyfél választása a családi hagyományokat és a megbízhatóságot tükröző, komolyabb, klasszikus stílusirányra esett.
Drupal fejlesztés és SAP-integráció
Már a UX/UI tervezési folyamat alatt megkezdődött az oldal funkcionális specifikációjának elkészítése, amelynek kulcsfontosságú része volt a webshop összekötése az ügyfél vállalatirányítási rendszerével. Az SAP-oldali kimenet kialakításában az iTelligence Hungary Kft.-vel működtünk együtt. Bár a dokumentációt érintő igények tisztázása több hónapot vett igénybe, a közös munka végére sikerült kiépíteni a hatékony és zökkenőmentes SAP-integrációt.
Ezzel az Elter saját kereskedelmi folyamataihoz illesztett Drupal-alapú e-commerce megoldást szállítottunk.
A weboldal tartalmi szerkezete komoly változásokon ment át a tervezési és fejlesztési folyamat alatt, amely érintette az oldalak keresőoptimalizált megjelenítését is. Ahhoz, hogy az elter.hu SEO-pozíciója az átalakítás miatt ne sérüljön, a fejlesztés során odafigyeltünk a megmaradó oldalak metainformációinak megtartására, és az új oldalak Schema.org szerinti sémával való felcímkézésére.

Eredmények
A webfejlesztési folyamat végére olyan komplex e-commerce platformot alakítottunk ki az Elter számára, amely gördülékeny online vásárlási folyamatot biztosít minden felhasználói csoport számára. A távolból vásárlók teljeskörű termékinformációt érnek el az oldalon, ahol könnyen megvalósítható a több alkatrészből álló lámpák kiválasztása, a belsőépítészek pedig helyiségekre lebontva adhatnak meg ajánlott rendelési listákat. Mindezek mellett az Elter fizikai üzletébe betérők megrendeléseit is a most kialakított rendszeren keresztül rögzíthetik a boltok alkalmazottai.
A zökkenőmentes vásárlói élmény kialakítása mellett megvalósítottuk a webshop SAP-integrációját és biztosítottuk az új oldal keresőoptimalizált megjelenését. Az átalakítás hosszú távú sikerének nyomonkövetésére kereskedelmi analitikai eszköztárat integráltunk: a Google Enhanced E-Commerce beépítésével a tulajdonos a webáruház részletes forgalmi statisztikáihoz nyer hozzáférést.

Megosztás
Hasonló projektek

Hazai ajtógyártó cégnek terveztünk új weboldalt, UX kutatási eredményekre alapozva. A projekt végére egy teljesen megújult felhasználói felület, interaktív honlap és ajtótervező webalkalmazás is készült.

A jól ismert fővárosi Artmozi hálózat tartalomkezelő rendszerének Drupal 7-ről 8-ra történő migrációját végeztük el, miközben a honlapok használhatóságán is sokat sikerült javítanunk.