2021. november 22.
E-commerce

Webshop UX és ügyfélélmény: 5 tipp a konverzió növelésére (I. rész)

Image
Koblinger Péter
UX & UI Designer

A webshopok számára élet-halál kérdés a felhasználói élmény. Számos online üzlet megtervezése után azt mondhatjuk, hogy a vevők egyszerűen szívesebben vásárolnak olyan oldalon, ahol az információ jól strukturált, az élmény pedig gördülékeny. Alább összegyűjtöttünk öt hasznos webáruház-tervezési tippet, melyek segíthetnek a vásárlói élmény javításában, ezzel együtt pedig a konverzió növelésében és az üzleted skálázásában.

Image

Miért fontos a felhasználói élmény tervezés egy webáruház kialakításánál?

A kedvező árakra és akciókra ma már senki nem kapja fel a fejét. 2021-re ez már valójában az elvárható minimum az e-kereskedelemben. Mit jelent az e-commerce UX? És mit tehet egy webáruház, hogy minél több vásárlót ösztönözzön vásárlásra? 

 

Napjaink vállalkozásai egyre nagyobb figyelmet fordítanak a felhasználó élmény tervezésre, ezzel együtt pedig a nagyobb design érettséggel (design maturity) rendelkező vállalkozásokban a UX tervezés az általános üzleti stratégia szerves része. Sőt, az is gyakori, hogy a nagyobb cégek egész UX ügynökségeket vásárolnak fel, hogy ily módon tovább növeljék a UX érettségüket (UX maturity).

 

A PWC tanácsadó cég Future of CX című tanulmányának fő tanulsága az volt, hogy a vásárlói élmény mára fontosabb faktor lett a márkák osztályozásánál, mint akár az ár, akár maga a termék. 

E-commerce webdesign UX-es szemmel

Szerintünk egy webshop UX tervezésén nem érdemes spórolni. A jó felhasználói élmény nemcsak az új látogatók vásárlókká konvertálásában segít, hanem a régiek visszacsábításában is. Emellett pedig növelheti a látogatók érzelmi kötődését az áruházhoz, ami pedig kulcsfontosságú szempont a lemorzsolódás minimalizálásához.

 

Mi a Cheppersnél főleg webáruházakat és egyéb komplex rendszereket tervezünk és építünk. Több tucat UX-esből és fejlesztőből álló csapatunk nap mint nap azon dolgozik, hogy a minket választó ügyfelek digitális termékei és felületei élvezhetőek legyenek, és jól konvertáljanak. 

 

Nézzünk meg azt az öt tipikus webshop UX design hibát, melyeket érdemes a webáruházban elkerülni:

  1. túl bonyolult fizetési folyamat
  2. a személyre szabás lehetőségeinek elmulasztása
  3. kevés fókusz a mobil- és app-optimalizáláson
  4. az online-offline csatornák integrációjának elmulasztása
  5. kevés információ a vásárlókról

 

Ha szeretnéd megtudni, hogyan küszöböljük ki a UX design eszközeivel ezeket a hibákat, akkor olvass tovább, vagy keress meg minket!

1. Egyszerűsítsük le a webshop fizetési folyamatot!

Ha csökkenteni akarjuk a kosárelhagyási arányt, érdemes minél gördülékenyebbé tenni a fizetési folyamatot. 

 

A három tipikus hiba, amellyel mi a Cheppersnél úton-útfélen találkozunk mind ügyfél-, mind személyes oldalról:

  1. túl sok lépésből álló checkout folyamat
  2. túlzsúfolt fizetési űrlap
  3. bonyolult váltás a kosár és a termékoldalak között

 

Minél kevesebb lépésből áll a folyamat, annál kisebb a lemorzsolódás esélye. Íme néhány ötlet a lépések számának csökkentésére:

  • Ahol lehet, csökkentsük a kitöltendő mezők számát! Ne kérdezzünk rá a vásárlás illetve a szállítás szempontjából irreleváns adatokra.
  • Ahelyett, hogy a felhasználót profil létrehozására köteleznénk, kínáljunk minél több opciót meglévő fiókkal való bejelentkezésre (pl. Facebook vagy Gmail integráció).
  • Mivel egyre többen vonakodva osztják meg személyes adataikat online, tegyük lehetővé azt is, hogy vendégként fizessek!
  • A regisztrált felhasználókat ne terheljük azzal, hogy újra és újra be kelljen írniuk ugyanazokat az információkat — az ő adataikkal legyenek előre kitöltve az űrlapok!

 

Figyeljünk ugyanakkor arra is, hogy a fizetési űrlap letisztult és átlátható legyen, ne zsúfoljuk túl a képernyőt! A fizetési oldalról távolítsuk el az összes zavaró tényezőt, hiszen ennél a lépésnél az a fő célunk, hogy a fizetés befejezésére összpontosítson a felhasználó.

 

Továbbá, tegyük minél könnyebbé a navigációt a kosár és a termékoldalak között! Minél többet kell oda-vissza kattintgatni, annál valószínűbb, hogy a vásárlónk végül elhagyja majd a kosarát.

2. Szabjuk személyre a vásárlási élményt!

A webshopok személyre szabásának jelentőségét nem győzzük eléggé hangsúlyozni. 

 

Sokan még mindig az e-mail megszólításba beszúrt keresztnévvel azonosítják az e-commerce személyre szabást. Mi itt másról beszélünk.

 

Mára egyre több online kereskedő és SaaS vállalat generál személyre szabott termékjavaslatokat, tartalmakat és landing page-eket az adott user igényeire és korábbi vásárlásaira szabva. 

 

Nem véletlenül látunk egyre több webshopban az Amazonhoz vagy épp H&M-hez hasonló “Mások ezt vásárolták még”  termékajánló részt. A korábbi vásárlások alapján javasolt termékek felsorolása azonnal személyesebbé teszi a vásárlási élményt. És ami a legjobb: valós, számszerűsíthetően nagyobb esély van rá, hogy a vásárló kedvére valóak lesznek a szóban forgó termékek, ennek hatására pedig azonnal növelhetjük a konverziós rátát.
 

Image

Az ehhez hasonló hasznos és intuitív személyre szabott tartalmak hatására a vásárlók megbecsültnek érzik magukat, élvezik a személyes “figyelmet”, ezáltal nagyobb eséllyel köteleződnek el a webshop mellett, szívesebben ajánlják másoknak, majd pedig térnek vissza újabb termékeket vásárolni.

Szeretnéd még tovább növelni a konverziót?

 

Olvasd el bejegyzésünk második részét is!

Bejegyzések hasonló témában

Image
Image
2021. november 15.
E-commerce

2021 végére a teljes online vásárlási forgalom több mint 70%-a mobilon keresztül fog történni. Ezért összeszedtünk 7 tippet, amellyel élvezhetőbbé és hatékonyabbá teheted a mobilos vásárlási élményt.

Image
Image
2021. november 22.
E-commerce

Blog bejegyzésünk első részében azt vizsgáltuk, hogy mi az összefüggés a konverzió és ügyfélélmény között egy webáruház esetében és milyen UX trükköket tudunk bevetni ahhoz, hogy vásárlóink minél jobban konvertáljanak és jobb vásárlási élményben legyen részük.

AWS book

AWS Cloud computing könyv magyarul!

Töltsd le ingyen!