

A weboldal célja, hogy az építők bemutathassák alkotásaikat (My Own Creation - MOC), ugyanakkor munkájukért jutalmat is szerezhessenek. Így született meg a MOCHUB.
“Bármit megépíthetsz, amit csak akarsz, ezért szeretem a LEGO®-t.”
“Drága, de mivel újra és újra felhasználható, így jobban belegondolva mégis olcsó”

A LEGO® mindig is a világ egyik legkreatívabb játéka volt, amelyet fiatalok és felnőttek egyaránt kedvelnek. Időtlen formában, elemről elemre alkotunk meg egy új világot; a folyamatos kombinálás, keresés, építés folyamatában elmerülve csak a pillanatnak élve, majd felfedezzük és megcsodáljuk az újonnan született alkotást annak minden szegletéből. Ez az egyike azon ritka játékoknak, melyek a mai napig gyakorlatilag változatlan formában maradt generációk kedvence.
Bár már léteznek olyan felületek, amelyek bemutatják az egyedi tervezésű LEGO® építményeket és olyanok is, amelyek lehetővé teszik LEGO® alkatrészek vásárlását, még sincs más a piacon olyan, aki mindkét oldalt kiszolgálná. Az építők általában arra kényszerülnek, hogy fáradtságos munkával hatalmas és nehezen használható adatbázisokból nem hivatalos megnevezésű darabokat és alkatrészeket ássanak elő.
A Cheppers és a WLWYB egy olyan honlapot hozott létre, ahol az alkotók feltölthetik LEGO® MOC-jaik építési utasítását és az ehhez szükséges alkatrész listát. . A MOCHUB csapat gondoskodik mindenről, a tervek validálásától és optimalizálásától kezdve, az alkatrész beszerzésén át egészen a csomagolásig és szállításig bezárólag. A vásárlóknak nem kell többé időt tölteniük azzal, hogy kitalálják, mely alkatrészekre van szükségük, vagy hol és hogyan lehet megvenni az egyes elemeket.

Első lépések
UX Tervezőcsapatunk 2017 nyarán kezdte meg a kutatást. A versenytárselemzés megerősítette, hogy nincs közvetlen verseny a piacon. Az üzleti célok feltárása mellett ez az információ segítette a kutatókat a WLWYB által kínált egyedi értékesítési pontok meghatározásában.
A felhasználói interjúkat az MocHub irodájában és raktárában tartottuk. Egyeztettünk többek között a WLWYB ügyfélszolgálati képviselőivel, akik gondoskodnak a logisztikáról, szállításról. A véleményük és az általuk alkalmazott munkamódszer megértése kulcsfontosságú volt, mivel ők kezelik a weboldalról érkező megrendeléseket.
Az UX backlog óráról órára nőtt, és később, amikor további 9 interjút készítettünk a célcsoport tagjaival, megerősítést nyert két dolog:
- A MOCHUB igazi megoldás lesz a LEGO® közösség valós problémáira
- Az oldal gyors indításához elengedhetetlen a minimálisan szükséges funkciók (MVP) és szolgáltatások kiemelése a számtalan ötlet, terv, vágy és elképzelés közül a backlogból
A közösség sok funkcióra vágyott, a határidő viszont szorított mindenkit, ezért az ügyféllel közösen keményen dolgoznunk kellett azon, hogy azonosítani tudjuk mind a közösségi, mind pedig az üzleti szempontból fontos összetevőket.

UX design
Mi, UX tervezők nem vagyunk feltalálók: a weboldalakon elhelyezett megoldások többségével - mivel ismerősek a felhasználók számára - könnyű dolgunk van. Vegyük például a keresőmezőt: tudjuk, hogyan működik, és mit kell csinálnia, így használatuk során nem ütközünk akadályokba. Ezért is illesztünk egy mintaelemzési lépést a UX tervezési fázisába: célunk megismerni, hogy mely összetevők illeszkednek jól egymáshoz, és melyek használata nem okoz majd fejtörtést felhasználóink számára.
A MOCHUB esetében a minták hasonlítottak számos közösségi csatornáéhoz, így az olyan komponensek, mint a beágyazott videók, a képgaléria, a visszajelzések, a megjegyzések és a keresőmező a kezdetektől fogva a rendszer részét képezték. Később azonban, ahogy az MVP elvárások alapján csökkentettük a szolgáltatások számát, ezek közül néhánytól búcsút kellett vennünk.
A kutatás során megalkotott vásárlói és vevői perszónák viselkedését forgatókönyvekkel modelleztük kiindulásképp. A forgatókönyveket és az összegyűjtött mintákat használva belevetettük magunkat a drótváz tervezésbe, és a teszteléshez elkészítettünk egy InVision prototípust.
A prototípus tengerentúli felhasználókkal történő tesztelése nem volt a legegyszerűbb, de csapatunk lelkesen állt hozzá a problémához. A használhatósági tesztek ütemezése és megvalósítása 2 hétig tartott, így az egyes tesztek közötti időt a tervek finomítására, újragondolására használtuk fel.

UI design
Az ügyfél igényeit szem előtt tartva tervező csapatunk kellő időt töltött a weboldal betűkészletének gondos kiválasztásával, és büszkén kijelenthetjük, hogy a végeredmény tökéletesen illik a MOCHUB márkához! Az íves szélű Rubik font passzol a LEGO® formavilágához. Az arányos betűközök szép struktúrát kölcsönöznek minden szöveges tartalomnak, és ami a legfontosabb, ideálisak a kiválasztott színsémához.
Már a kezdetektől olyan friss, letisztult, némi játékossággal fűszerezett megjelenésre törekedtünk, ahonnan kitűnnek a LEGO® alkotások. A gombok és a cselekvésre ösztönző dobozok / CTA-k lila és sárga színei jól kiegészíti egymást, míg az illusztrációk játékra és az alkotásra ösztönzik a felhasználókat.
Amikor a WLWYB a LEGO® közösség tagjait felkérte, hogy elsőként hozzanak létre eladói profilt a MOCHUB-on, hatalmas érdeklődést tapasztaltak. Amint a kutatás is rámutatott, az építők és az eladók egyaránt vártak már egy, az igényeiket kiszolgáló platformra. Szeretnének másokat inspirálni és másoktól ihletet nyerni. LEGO® alkatrészeket vásárolnának, és egyúttal kapcsolatba lépnének a LEGO® közösség más tagjaival is.
A LEGO® gyerekkorunk óta az életünk része, és erre a Cheppers-ben mindannyian jó szívvel gondolunk. A WLWYB egy olyan platform megalkotásával bízta meg a csapatot, ahol a kreatív tagok bemutathatják és értékesíthetik a WLWYB óriási LEGO® alkatrész kínálatára támaszkodva épített alkotásaikat. Itt mindenki csak nyerhet: végre vásárolhatunk szuper készleteket, építési utasításokkal és az alkotóelemekkel, illetve tervezőként munkánkkal pénzt kereshetünk.
A MOCHUB honlap felépítése viszonylag egyszerű: a felhasználók feltölthetik saját alkotásaikat (My Own Creation - MOC), amiket a látogatók megvásárolhatnak. A vásárlások után járó jutalék jóváíródik az értékesített készletet tervező felhasználó MOCHUB számláján, ahonnan egyszerűen felveheti a pénzt. A weboldal fejlesztése során beépítésre került néhány, az egyedi igényekhez igazított modul a -küldeménykövetéshez, a munkafolyamat-szabályozáshoz, fizetéshez és a teljes e-kereskedelem folyamathoz, mindezt egy lenyűgöző, mind az értékesítői, mind a vevői folyamatok könnyű kezelését támogató vizualitással. Az ötlet lényege, hogy a MOC-k megálmodói egyazon felületen mutathassák be, és értékesíthessék alkotásaikat.
Amikor megismertük a projektet és áttekintettük a weboldalhoz kapcsolódó követelményeket, a Drupal keretrendszer használata volt a legkézenfekvőbb választás. A megjelenítendő termékek, a kereskedéshez kapcsolódó funkcionalitás és az adminisztrációs folyamatok életre keltése csupán két havi munkát igényeltek a fejlesztőcsapat részéről.
A weboldalon megjelenő illusztrációk és a logó a Missing Cloud munkája.



Megosztás
Hasonló projektek

Hazai ajtógyártó cégnek terveztünk új weboldalt, UX kutatási eredményekre alapozva. A projekt végére egy teljesen megújult felhasználói felület, interaktív honlap és ajtótervező webalkalmazás is készült.

A váratlan látogatócsúcsok és a folyamatosan változó adathalmazok kiszolgálására a Cheppers csapata készített backend megoldást.