Legó kreálmányok közösségi platformja

Image
Szolgáltatások:
UX/UI tervezés, Drupal fejlesztés
Iparág:
LEGO
Időszak:
2017 – 2018
Image
Image

Mint egy LEGO® készlet különálló darabjai, amikor összerakjuk őket, pont olyanok, vagyunk mi magunk is, hisz együtt egy közösség részeként  többre vagyunk képesek, mint külön-külön. A WE LOVE WHAT YOU BUILD (WLWYB) 2017-ben kereste fel a Chepperst azzal az elképzeléssel, hogy hozzunk létre egy közösségi piacteret az egyedi LEGO építményeket tervezők és építők számára; egy olyan helyet, amely összeköti őket a világ minden tájáról származó rajongókkal.

A weboldal célja, hogy az építők bemutathassák alkotásaikat (My Own Creation - MOC), ugyanakkor munkájukért jutalmat is szerezhessenek. Így született meg a MOCHUB.

“Bármit megépíthetsz, amit csak akarsz, ezért szeretem a LEGO®-t.”
“Drága, de mivel újra és újra felhasználható, így jobban belegondolva mégis olcsó”
Image

Azokban az esetekben, amikor megkerülhetetlen követelmény az összes adat lokális hálózaton belül tartása, jó megoldás lehet a nemrég bemutatott AWS Outposts szolgáltatása. Az AWS Outposts biztosítja számunkra a megszokott AWS hardvert, infrastruktúrát, API-kat és eszközöket, amelyekkel megépíthetők és futtathatóak az alkalmazások helyi környezetben és a felhőben is, egy tökéletesen egységes hybrid megoldás részeként. Az általános célú szerverek, adattár, adatbázisok és más szolgáltatások lokálisan futnak az Outpost használatával, a fejlesztői csapat pedig a régióban elérhető teljes AWS szolgáltatás portfóliót használhatja helyben futó szolgáltatások fejlesztésére, menedzselésére és skálázására, a már megszokott AWS eszközökkel.


Amennyiben a ti szervezetetek is épp felhő szolgáltatók termékeit vizsgálja, vagy épp egy költözés előtt álltok, keressetek meg minket és szívesen megosztjuk veletek a tapasztalatainkat!

Image

Első lépések

UX Tervezőcsapatunk 2017 nyarán kezdte meg a kutatást. A versenytárselemzés megerősítette, hogy nincs közvetlen verseny a piacon. Az üzleti célok feltárása mellett ez az információ segítette a kutatókat a WLWYB által kínált egyedi értékesítési pontok meghatározásában.

A felhasználói  interjúkat az MocHub irodájában és raktárában tartottuk. Egyeztettünk többek között a WLWYB ügyfélszolgálati képviselőivel, akik gondoskodnak a logisztikáról, szállításról. A véleményük és az általuk alkalmazott munkamódszer megértése kulcsfontosságú volt, mivel ők kezelik a weboldalról érkező megrendeléseket.

Az UX backlog óráról órára nőtt, és később, amikor további 9 interjút készítettünk a célcsoport tagjaival, megerősítést nyert két dolog:

  • A MOCHUB igazi megoldás lesz a LEGO® közösség valós problémáira
  • Az oldal gyors indításához elengedhetetlen a minimálisan szükséges funkciók (MVP) és szolgáltatások kiemelése a számtalan ötlet, terv, vágy és elképzelés közül a backlogból

A közösség sok funkcióra vágyott, a határidő viszont szorított mindenkit, ezért az ügyféllel közösen keményen dolgoznunk kellett azon, hogy azonosítani tudjuk mind a közösségi, mind pedig az üzleti szempontból fontos összetevőket.

Image

UX design

Mi, UX tervezők nem vagyunk feltalálók: a weboldalakon elhelyezett megoldások többségével - mivel ismerősek a felhasználók számára - könnyű dolgunk van. Vegyük például a keresőmezőt: tudjuk, hogyan működik, és mit kell csinálnia, így használatuk során nem ütközünk akadályokba. Ezért is illesztünk egy mintaelemzési lépést  a UX tervezési fázisába: célunk megismerni, hogy mely összetevők illeszkednek jól egymáshoz, és melyek használata nem okoz majd fejtörtést felhasználóink számára.

A MOCHUB esetében a minták hasonlítottak számos közösségi csatornáéhoz, így az olyan komponensek, mint a beágyazott videók, a képgaléria, a visszajelzések, a megjegyzések és a keresőmező a kezdetektől fogva a rendszer részét képezték. Később azonban, ahogy az MVP elvárások alapján csökkentettük a szolgáltatások számát, ezek közül néhánytól búcsút kellett vennünk.

A kutatás során megalkotott vásárlói és vevői perszónák viselkedését forgatókönyvekkel modelleztük kiindulásképp. A forgatókönyveket és az összegyűjtött mintákat használva belevetettük magunkat a drótváz tervezésbe, és a teszteléshez elkészítettünk egy InVision prototípust.

A prototípus tengerentúli felhasználókkal történő tesztelése nem volt a legegyszerűbb, de csapatunk lelkesen állt hozzá a problémához. A használhatósági tesztek ütemezése és megvalósítása 2 hétig tartott, így az egyes tesztek közötti időt a tervek finomítására, újragondolására használtuk fel.

Image

UI design

Az ügyfél igényeit szem előtt tartva tervező csapatunk kellő időt töltött  a weboldal betűkészletének gondos kiválasztásával, és büszkén kijelenthetjük, hogy a végeredmény tökéletesen illik a MOCHUB márkához! Az íves szélű Rubik font passzol a LEGO® formavilágához. Az arányos betűközök szép struktúrát kölcsönöznek minden szöveges tartalomnak, és ami a legfontosabb, ideálisak a kiválasztott színsémához.

Már a kezdetektől olyan friss, letisztult, némi játékossággal fűszerezett megjelenésre törekedtünk, ahonnan kitűnnek a LEGO® alkotások. A gombok és a cselekvésre ösztönző dobozok / CTA-k lila és sárga színei jól kiegészíti egymást, míg az illusztrációk játékra és az alkotásra ösztönzik a felhasználókat.

Amikor a WLWYB a LEGO® közösség tagjait felkérte, hogy elsőként hozzanak létre eladói profilt a MOCHUB-on, hatalmas érdeklődést tapasztaltak. Amint a kutatás is rámutatott, az építők és az eladók egyaránt vártak már egy, az igényeiket kiszolgáló platformra. Szeretnének másokat inspirálni és másoktól ihletet nyerni. LEGO® alkatrészeket vásárolnának, és egyúttal kapcsolatba lépnének a LEGO® közösség más tagjaival is.

Image
Image
Image

Megosztás

Hasonló projektek

Image
Drupal
UX/UI

Hazai ajtógyártó cégnek terveztünk új weboldalt, UX kutatási eredményekre alapozva. A projekt végére egy teljesen megújult felhasználói felület, interaktív honlap és ajtótervező webalkalmazás is készült.

Image
Fejlesztés

A váratlan látogatócsúcsok és a folyamatosan változó adathalmazok kiszolgálására a Cheppers csapata készített backend megoldást.