


Az alapproblémák és a megoldások
A már minden iparágban rendelkezésre álló elképesztő méretű adattömegek miatt egyre elterjedtebbek az analitikus, big data-alapú alkalmazások. Ezekkel kapcsolatban gyakran felmerül a probléma, hogy szakértői elemzés nélkül megoldás helyett csak egy átláthatatlan, értelmezhetetlen adathalmazt adnak a felhasználó kezébe, a legritkább esetben felhasználóbarát formában. A célunk az volt, hogy ezen a felálláson változtassunk, ezért elvállaltuk a SPICY ANALYTICS megbízását egy termékek forgalmát előrejelző rendszer, a PLAN@CLOUD megalkotására.
A Plan@Cloud megbízható, hiteles statisztikai előrejelzéseket kínál a termékek és termékcsoportok forgalmának változásával kapcsolatban. Ezzel elsősorban gyógyszeripari üzleti döntéshozók, menedzserek munkáját segíti a készletgazdálkodás és gyártásoptimalizálás terén. A módszertant és az ez alapján működő algoritmusokat a Spicy munkatársai - big-data - ára szakosodott statisztikusai - dolgozták ki, szakmailag elfogadott módszertan alapján. A rendszer így emberi beavatkozás nélkül is képes az előrejelzések elkészítésére és azok a hétköznapi felhasználók számára is érthető és értelmezhető módon történő tálalására. A szolgáltatás webes alkalmazásként bármilyen számítógépről egyszerűen online elérhető és használható.
A piacon nemzetközileg is egyedülálló megoldás megvalósítása során három fő szempontot követtünk:
- Alkalmazható és érthető legyen statisztikusi képesítéssel nem rendelkező üzleti felhasználók számára is, szakértői segítség nélkül
- Különösebb technikai követelmények nélkül, bármilyen gépről elérhető legyen
- Izgalmasabb, modern felület kialakítása, ami feldobja a nagyobb adathalmazokkal, előrejelzésekkel dolgozó felhasználók gyakran monoton munkáját.

A szolgáltatás
A Plan@Cloud angol nyelvű szolgáltatását, a nemzetközi gyógyszeripar működési folyamatira optimalizáltuk. Regisztrált felhasználók, próbaként 30 napig díjmentesen használhatják, ezt követően a Spicy Analytics személyre szabott ajánlatot készít számukra.
A termékek forgalmi adatsorait a felhasználók feltölthetik a webes felületre. A program a feltöltött adatokat validálja, kiszűri a hibás adatokat és javítási lehetőséget ajánl fel. Ezt követően az egyes adatsorok jellemzőit kell beállítani, majd ennek végeztével elkészül az előrelejzés Az eredményeket grafikus formában, havi bontásban prezentálja a rendszer, illetve XLS formátumban is letölthetőek.
A felület archiválni tudja a már lezárt előrejelzéseket, melyek összehasonlíthatóak más archivált vagy aktuálisan futó előrejelzésekkel is. Az összes adat tárolható, szűrhető, megosztható, lista- és diagram nézetben is megtekinthető. Az azonos projekten/munkahelyen dolgozó munkatársak felhasználói csoportokat alkothatnak, és az admin jogokkal rendelkező felhasználók az ő profiljaikat és jogosultságaikat is módosíthatják.
Technológiai háttér
A webes backend Laravel keretrendszert használ, REST API architektúrára épül, és Couchbase adatbázis kezeli az adatokat. A Laravel kiválóan alkalmas ilyen komplex alkalmazások fejlesztésére, a REST struktúrája a frontend és a backend közti kommunikációs formát támogatja hatékonyan.
A Forecast backend Python és Couchbase rendszereken keresztül működik - a Couchbase-t az ügyfél kérésére, a rengeteg adat feldolgozásához alkalmaztuk.
A React keretrendszerben készült frontendhez az összetett és hatalmas méretű adattömegek ábrázolására a Cheppers UX-csapata egy gyönyörű diagramot álmodott meg. A megvalósítás során a szokásosnál sokkal szorosabb együttműködésre volt szükség az UX/UI- és a frontend-csapat között, mivel az elérhető, nyílt forráskódú diagram modulok gyakran elég szűk mozgásteret adtak mind a fejlesztők, mind a designerek számára. A választásunk végül a Formidable által fejlesztett, lehető legjobban személyre szabható, és kifejezetten jól dokumentált VICTORYCHART diagramtípusra esett.

A projektmunka kihívásai
A tervezésben és megvalósításában a Cheppers részéről 6 fejlesztő (4 backend, 2 frontend), 2 UX/UI designer és 1 projektmenedzser vett részt.
Többféle új kihívással is találkoztunk, például most először dolgoztunk Couchbase adatbáziskezelővel. A rendelkezésre álló grafikonos megoldásokhoz képest is extra igények merültek fel, a grafikonokat végül ezeknek megfelelően alakítottuk ki.
A munkafolyamat végén sikerült átadnunk egy olyan stabilan, megbízhatóan működő, komplex előrejelző rendszert, ami megfelel az ügyfél által megfogalmazott elvárásoknak, és az iparágban nemzetközi szinten is egyedülállónak számít. Az ingyenes próbaverziót már bárki kipróbálhatja és használhatja, alig várjuk a visszajelzéseket!
Megosztás
Hasonló projektek

A jól ismert fővárosi Artmozi hálózat tartalomkezelő rendszerének Drupal 7-ről 8-ra történő migrációját végeztük el, miközben a honlapok használhatóságán is sokat sikerült javítanunk.

A váratlan látogatócsúcsok és a folyamatosan változó adathalmazok kiszolgálására a Cheppers csapata készített backend megoldást.